Nuffnang

Selasa, 6 Ogos 2013

Samperit dan tat nenas

Assalamualaikum...
Selamat menyambut Hariraya sahabat sekalian...maaf  zahir dan batin. Hari ini mungkin n3 last dalam bulan puasa ni. Esok lusa dh nak raya, gerenti tak ada masa nak update blog ni...Lepas raya baru kita jumpa.
Hari ini saya nk tayang gambar biskut yang saya buat, dah lama saya tak buat samperit ni...dulu2 masa anak dara saya mesti buat kuih ini bila raya, sebab dia cantik. Bila dah bekerja dan kahwin pastu dapat anak, tak buat dah semua2 ni, kuih raya siap pakai tunjuk2 saja ....alasan tak cukup masa dan tak larat. Sekarang ni anak2 dah besar boleh bantu kita buat kerja, baru lah nak belek resipi teringin nk buat...jadi serupa orang baru belajar buat kuih la pulak..scale tu masih ada walaupun dh lama tinggal...tapi hodoh la sikit..  




Tat nenas saya lain sikit bentuknya...tapi rasa sama dgn yang lain. resipi dari blog kawan2 kita juga....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan