Nuffnang ads

Khamis, 29 Mei 2014

Kuih Kasturi atau Kuih kacang hijau

Assalamualaikum....
Bertemu lgi kita ya...lama x update blog ni...dh usang dan bersawang pun...hari ni saya nak share cerita kuih kasturi atau kuih kacang hijau...betui la kot nmanya...tiada sukatan yg kursus...cuma agak2 atau lebih tepat kita kata hemtam saja lah...ha tudia
Mak bonda masak bubur kacang hijau...teringin katanya nak makan. Budak2 skrg ni bukan suka sgt benda mcm tu...jadi dok ulang perangat sampai dah pekat bubur tu...jdi terpikir nk buat kuih...bila jadi kuih baru mereka nk makan....

Bahannya bubur kacang yg dimasak hingga pekat dan masukkan secawan kelapa parut dan secubit garam kacau sebati. Lepas itu masukkan secawan atau lebih tepung gandum dan gaul rata...agak2 boleh gentel cukup lah...jika adunan kurang manis boleh tambah gula...
Bancuhkan tepung beras macam nk celup pisang goreng tu...gentel2 bulat dn leperkan dia..celup dlm adunan tepung beras tadi dn goreng kekuningan...angkat dan toskan..
Ok dah siap bolehlah di hidangkan utk minum petang bersama kopi panas...sedap 
Kalau bubur kacang tak habis jgn di buang...Ok selamat mencuba.


Khamis, 1 Mei 2014

Selamat Hari Lahir Siti Ubaidah.

Assalamualaikum...
Hari ini adalah ulangtahun yg ke20 anak ke2 saya.....Siti Ubaidah di lahirkan jam10 pgi di hospital sg bakap...masa tu teruja sgt dapat anak perempuan...anak sulong pulak lelaki..rasa dh lengkap keluarga kami..mana tau dh tmbah lgi tiga..rezeki dari Allah sapa boleh menduga.

Selamat hari lahir sayang semoga hidup diberkati Allah...