Nuffnang ads

Khamis, 24 April 2014

Star Cruise part2

Assalamualaikum...
Hari ini baru kesempatan nk sambung 
Cerita atas star cruise...mai kita layan 
Gambar2 kat sana...walaupun tak menarik sgt..


Bujang senang...ya la x bwa bini..suka la tu.
Makcik2 ni sempat lgi nk berselfie dlm lift..
Sotong kangkong asam laksa...tak sempat nk rasa..sebab dh kenyang sgt..
Roti canai depa jamu kat kami...huhu
Pasembur penang pun ada tapi tak brapa ori..
Macam2 jenis kek..nmpk lawa tapi yg sedap cuma cheese kek ja..
Gambar yang kat bawah ni adalah sarapan pagi kami pada keesokkannya...boleh la.

Yang ni saja yg teringin nk makan...susah2 naik kapal...kat darat pun ada...huhu

Jumaat, 18 April 2014

Lostworld Tambun Ipoh part2

Assalamualaikum....
Hari ni ada lgi gmbar yang nk di kongsi
Ini pun sebahagiannya tak sempat nk ambil gambar sebab beteri phone dh nk habis...huhu
 Rumah hantu...tak masuk pun, tak minat bukannya apa..satgi dok rindu kat hantu tu pulak...tak mau

 Pemenang treasure hunt...bangganya depa.

 Tumpang bergambar dgn hadiah orang...hehe


 
 Mini zoo
 Pak belang pun ada..

Khamis, 17 April 2014

Lost World Tambun Ipoh

Assalamualaikum...
Company trip Lost World Tambun...
14hb april 2014...nk share gambar serba sikit kat sana..first time pegi teruja sgt..


 Paling excited khaleeda...tak sabar nk mandi manda...
Ada keretapi tpi x dak landasan...boleh naik ikut suka hati berapa kali pun..pusing2 kws.

 Bergambar bersama kekawan..sebelum bermula treasure hunt..
Kapal berayun...kecut perut nk naik..tapi si kenit berdua tu nk cuba jgk..
Roller coaster pun naik jugak....menjerit lebih dari budak2..

Rabu, 16 April 2014

Homemade jeruk pelam

Assalamualaikum...
Sekarang ni kan musim buah pelam...apa lgi ada kesempatan nk buat jeruk...boleh la hodoh2 nk makan sendiri..
 Basuh bersih2...belah dua dan buang bijinya...pastu rendam dgn air garam selama dua hari...
 Buang air garam dan basuh bersih dan toskan macam gambar di ats ni...dah berubah warna buahnya..
Akhir sekali masak air gula dan biar sejuk. Masukkn buah dlm bekas dn tuang air gula biar selama dua hari dan baru lah di simpan dlm peti sejuk...siap dan boleh di makan tanpa was2...

Rabu, 2 April 2014

Ww # 21

Assalamualaikum...
Ww sambal hitam belimbing buluh Raub...sedap tak terkata.