Nuffnang

Sabtu, 23 September 2017

CUCUR VIRAL INTI DODOL DAN AYAM GORENG POP CORN

Assalamualaikum...selamat petang sahabat mayaku, banyak hari x update blog..ptg ni Cikjah nak share lagi cucuq viral berinti pulak...buat cucuq ni banyak hari dah..dlm inbox blum sempat post lgi. 
Cucuq viral inti dodol
Dodol yg dok simpan dlm peti ais tu wak kluaq mai..potong dadu.
Bancuh tepung 2 cwn + 1 3/4cwn air panas dan sedikit garam..air panas kita bgi kurang sikit sbb senang nk gentel bulat2..kalau keras tambah sikit lgi. Ambil sejemput adunan masukkn dodol pastu bulat2kan, buat sampai habis...selesai semua bru kita goreng..siap boleh dihidangkan..sedap mkn panas2 sbb dodol tu dah jdi lembut.
Ayam goreng pop corn
2 ketul dada ayam potong kecil*
garam*
 lada sulah*
sedikit gula*
serbuk cili*
tepung jagung
sebiji telur
Gaul semua bahan bertanda * perap sekejap..kalau lama lgi bagus..org kata bgi dia mesra.
Pastu gaul sedikit tepung jagung...bila selesai gaul pulak telur. last sekali gaul lagi dgn tepung jagung..bila siap boleh lah di goreng kacau selalu supaya tak melekat..goreng sampai masak..warna kekuningan..angkat toskan minyak. ok siap di hidangkan dgn sos cili.
ok selamat mencuba

8 ulasan:

  1. Salam kak Sarah..
    Menarik pula letak dodol dlm cucur tu..
    Mesti nikmat dpt makan panas2...

    Ayam pop corn tu pun nampak sedap..
    Nyum nyum..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wsalam Nur,
      kalau x buat mcm tu memang x habis dodol, bila kitar semula laku jgk...ayam grg tu lgi cept selesai

      Padam
  2. dodol klu di goreng semula ngn tepung mmg sdp mkn panas2 kak... mau berebut mkn kalau skit je di gorengnya....

    lahai popcorn ayam tu bila lah nk bt, sbb klu bt gitu tak pyh bt lauk, mau kejap je dh abis

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu dana...kalau grg dodol memang laku.
      mesti buat dana ayam popcorn, beli kat mydin dia timbang sejemput dh rm5...hehehe. sorang mkn xpa la ni kan ramai.

      Padam
  3. adoi semuanya sedap..hehehe datang singgah ya
    http://madey09.blogspot.my/

    BalasPadam
  4. Wah menariknya..

    Kak, pudarlah tulisan di bah komen, kurang jelas bagi saya yg rabun..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika versi web ok daa.. πŸ˜„

      Padam