Nuffnang ads

Rabu, 25 Jun 2014

Buah setar@remia Ww #27

Assalamualaikum....
Kenal kah buah ini...sebelah utara di panggil buah setar atau remia....



18 ulasan:

  1. Balasan
    1. Salam perkenalan...terima kasih sudi folo kt sini.

      Padam
  2. asam kundang ek kak.... umah akak ada pokoknye ke? tu tgk ada yg msh muda hijau lg tuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami kt sini panggil buah setar...pokok x ada..buah ni jiran blkg rmh bagi..

      Padam
  3. sedap owh buah star..buat mencicah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masam sikit buah ni...memang kena mencicah.

      Padam
  4. buah kundang ke kak?? buah setar tak tauu... huhu.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org utara panggil buah setar aka buah kundang

      Padam
    2. OooOoo... :D

      Salam Ramadhan & Selamat Berpuasa Kak Sarah...

      Padam
  5. kecur airliur dah ni he hee
    blk ari tu tgk blm msak lg buah setar ni
    memang feberet dari zaman kanak2 lg, kat umah arwah tok pokoknya besar kalu nak terpaksa le cari galah panjang atau tunggu org panjat he he
    kena yg manis fuhhh sebakul ngadap sorang je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pokok ni pun besar jgk...nk ambk susah..dahan patah kutip ja la...rezeki. jiran bagi

      Padam
  6. buah asam kundang..sebut nama aje dah terliur..

    BalasPadam
  7. saya pun panggi setar... masam buahnya... tgk pun dah rasa kecur mulut...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masam2 manis...klu yg betul2 tu masak tu baru manis sikit..

      Padam
  8. Kalau kakak panggil buah asam kundang.
    Kalau potong biji dia warna purple tau..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya...biji dia purple...lain negeri lain panggilannya...x kesahkan

      Padam
  9. ooo akak pgil setar eh..sy pgil kundang...tp xkisah lapgil ape pun jnji buah yg sama kan

    BalasPadam