Nuffnang ads

Jumaat, 6 Jun 2014

Raub vs Kuala Kubu

Assalamualaikum...
Rombongan ke Raub Pahang bersama keluarga pada 15hb mac lalu...baru nk entry dlm blog....terukkan cerita dah basi..tapi nk share jgk lah untuk kenangan. Tujuan ke sana kerana menerima jemputan kenduri kahwin anak saudara sebelah en suami...sebenarnya dah lama kami tak berkunjung ke sana kira2 dlm 22 tahun lebih..seingat saya masa pergi dulu tu kami baru saja berkahwin...lama sungguh tak menjejak kaki ke Raub....kalau dah lama macam ni lah jadinya...kami ikut jalan ke Kuala Kubu dan bukit Fraser. Boleh tahan jugak lah jalannya bengkang bengkok...ada yg muntah2 pulak tu...termasuk lah saya...haha. Asyik tanya en suami...'jauh lagi ka kita ni abg..ada lgi ka kona2 ni..adui.

Sepanjang perjalanan terjumpa empangan ni...tapi tak tau nama tempat ini...masa tu kan musim kemarau dan beberapa tempat bekas hutan terbakar.. sedih jgkkan...tengok tu air pun dah kering...

Berehat sebentar dkt Air terjun sungai semangkuk...terjumpa sang monyet yg garang cuba nk mencuri barang kami...hehe takut..saya ambil gambar dia dari dlm kereta.

Sempat bergambar sebelum sang monyet datang menyerang...


Bergambar bersama mertua dan kakak ipar sebelum pergi kerumah kenduri.


Ini dia Pengantin baru...berkahwin dgn orang turki...jauh tu


Sebelum kami berangkat balik sempat bergambar bersama pengantin dan sanak saudara di sana utk kenangan....pasni nk cerita perjalanan balik ke penang....tah apa berlaku pulak...


6 ulasan:

  1. uishhh bahaya tue monyet2 nie..garang...takut dia terkam je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tengok monyet tu datang ke arah kak sarah terus lari masuk dlm kereta...mungkin dia lapar kot

      Padam
  2. memang jalan dari KKB ke Bkt Fraser..bengkak-bengkok, corner baring..saya pun x tahan..rasa serik ikut jln tu..

    kahwin dgn orang Turki..jauh tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kmi ni memang ketinggalan....org x lalu kot situ dah...berselisih dgn kereta sebiji dua ja...

      Padam
  3. Org yg jadi driver tak rasa sangat jalan bengkang-bengkok tapi yg jadi passenger memang ngeri kan..

    Selamat pengantin baru buat mempelai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu kakzakie...en suami jdi driver dia sihat elok ja...bapa dn mak mertua bertahan x muntah pun...hebat depa

      Padam