Nuffnang ads

Isnin, 10 November 2014

Happy Anniversary 10 Nov... ke24

Assalamualaikum....
Apa khabar  sahabat2 ku yg di kasihi...hari ini genap 24 tahun perkahwinan saya dan En suami...semoga kami diberkati Allah.


Jumaat, 31 Oktober 2014

Salam Jumaat

Assalamualaikum..
Salam jumaat...lama tak bersiaran rasa kekok pulak. Hari ini hari terakhir dlm bulan 10 ni...macam mna malas pun saya kena N3 jugak...tak ada apa yg menarik yg nak di cerita...tapi rasa rindu yg mendalam pada kekawan dlm dunia maya ini...kuat kan semangat. Pagi ini cik jah terlebih rajin sikit anak2 pakat2 balik ke rumah cuma tinggal seorang ja anak lelaki tak dapat balik...
Hari ni cik jah masak sarapan kuetiew goreng untuk anak2 dan tapau dua bekas utk diri sendiri dan jgk En Suami...rajin letew. ok bye semoga jumpa lagi.
 
 
 

Isnin, 22 September 2014

Selamat Hari Lahir Nur Khaleeda

Assalamualaikum...
Lama tak bersiaran kat blog ni.... jadi blog usang dah...nak kata sibuk tak jgk...tapi hari  ini ku gagahkan juga meng..updet blog ni...sebab hari ini adalah ulangtahun ke11 anak bongsu ku...pagi2 lagi mama dah suruh posing sebelum ke sekolah..
Selamat hari lahir sayang semoga menjadi anak yg solehah diberkati Allah swt.



Jumaat, 1 Ogos 2014

Selamat Hari Raya Aidil Fitri 2014

Assalamualaikum....
Bertemu lgi kita setelah sekian lama berehat untuk seketika...
Raya tahun ini saya amat2 bersyukur kepada Allah Taala kerana
keluarga kami dapat berkumpul beraya bersama-sama...Alhamdulillah.
Bertapa gembiranya Khaleeda...semua kakak2 dan abangnya balik 
beraya di kampung...disini saya nak share beberapa keping gambar
raya pertama dan raya kedua....
Bergambar bersama anak2ku...dah besar2 pun anak mama ni..

Saat2 yg di nantikan....bergambar sekeluarga.
Emak dan kakak

Adik bungsu dan kakak
Anak2ku


Adik ipar dan kakak ipar
Bapa dan mak mertua


Selasa, 15 Julai 2014

"Segmen KAD RAYA BERSAMA AIZU"


Assalamualaikum...Salam Nuzul Quran.
Dah lama tak sertai segmen ni...jom join ramai2 "segmen kad raya bersama Aizu"





 Syarat dia mudah je..

  1. Follow blog NI.. Kalo dh follow, tQ diucapkan ^-^,  
  2. Mestilah ada blog.. Senang aizu nk tinggal jejak
  3. Buat n3 bertajuk "Segmen KAD RAYA BERSAMA AIZU".. Jgn lupe taruk pic atas tu skali tau..
  4. Ajak kawan2 join.. Lagi ramai lg baik.. :D
  5. Done semua, tinggalkan LINK korg kat bahagian komen yer..
  6. Ok, tu aje.. Hehehhe

Rabu, 9 Julai 2014

Ww #28

Maafkan kami lebah...kerana tidak mengizinkan menetap disitu.....

Rabu, 25 Jun 2014

Buah setar@remia Ww #27

Assalamualaikum....
Kenal kah buah ini...sebelah utara di panggil buah setar atau remia....



Selasa, 24 Jun 2014

Selamat hari lahir Nurul Izzah Zainol

Assalamualaikum....
Semalam 23hb jun...adalah hari lahir yg ke 14 Nurul Izzah bt Zainol...anak ke4 saya. Sorry sayang mama terlewat n3...line tenet penat sangat semalam...izzah skrg ada dkt asrama...balik nnt lah kita sambut.
Selamat hari lahir semoga hidup mu diberkati Allah...jadilah anak yg taat kepada Allah dan ibubapa.








Rabu, 18 Jun 2014

Ww # 26

Assalamualaikum....
Hitam2 si tampuk manggis 
Biar pun hitam di pandang manis....



Jumaat, 13 Jun 2014

Homemade Garlic bread

Assalamualaikum...
Lama saya tak share resipi kat sini...dok n3 cerita suka suki ja...bila hujan2 ni bosan tak tau nk buat apa nk tgk tv pun cerita mcm tak best ja...sambil berfikir nk makan apa malam ni...nak makan nasi pun dh rasa jemu dah..mau taknya kenduri kan banyak....tgk dlm insta pakat pos gmbr macam2 jenis roti...teringin nk buat jgk lah...mai kita tengok resipi garlic bread homemade...tidak la cipta sendiri cari dlm tenet jgk ni....hehe

Bahan utk inti..
3 keping daging burger di hancurkan
3 ulas bwg putih di cincang halus
1 labu bwg holland di potong dadu
1 biji tomato di potong dadu
1 sudu besar oregano
Sedikit garam dan serbuk lada hitam
2 ketul kentang di potong dadu

Cara2nya. .
Masukkn sedikit minyak..tumis bawg putih dan masukkn kentang...bila kentang dah empuk masukkn daging burger tadi..kacau sebentar masukkn bwg putih, tomato kacau rata...akhir sekali masukkn garam oregano dan lada.
Ha tudia...org makan dgn sup cendawan ka sup labu ka...tapi saya sumbat inti daging burger...boleh tahan jgk rasanya tambah sos, mayo dan salad sikit...ermm sedap

Bahan utk roti
600gm tepung gandum
6gm yis mauripan
1 sk baking powder
Secubit garam
8 sudu gula kastor
1/4 cwn minyak sayuran
2 sk bread softener
1 cwn air suam
1 biji telur
200ml air

Utk sapu atas roti..gaul semua bahan di bawah...
3 ulas bwg putih di cincang halus
3 sudu besar butter
1 pokok ketumbar di potong halus
Sedikit bijan utk tabur

Cara2nya..
Ayak tepung bersama baking powder dan bread softener,  ketepikn.
Campurkan yis, sedikit gula dan air suam..biar beberapa minit hingga yis berbuih.
Masukkan tepung, garam, minyak, yis, gula dan telur dlm bekas..gaul rata. Masukkn air sedikit2 uli hingga menjadi doh.
Biar doh kembang 2x ganda..kemudian tumbuk2 doh tadi supaya angin keluar. Uli sekali lagi.
Rehatkan doh lebih kurang 1/2 jam. Lepas itu boleh la bulat2 doh ikut kesukaan masing2.
Sapukan adunan buter ke atas roti tdi dan tabur bijan....bakar selama 20-30 minit(ikut kesesuaian oven masing2.)
Bila dh masak sejukkn roti..pastu potong tengah letakkn inti daging tdi..
Dah siap boleh lah di makan...ermm sedap





Rabu, 11 Jun 2014

Cameron Highlands

Assalamualaikum....
Sambungan lepas makan kenduri di Raub....
Selepas kami lalui jalan berliku2...semua pakat serik dah...waktu nak balik ke Penang, kami dapat info jalan yg kurang bengkak bengkok...melalui Cameron Highlands...hati semua dah berbunga2...seronok. Dah lama tak pergi tempat tu....kami tidak bermalam di sana cuma singgah beli sayur sayuran dan buah strawberry ja...

Terasa  nyaman bila dah sampai  atas...



Sebakul rm20...apa lagi bungkus.
Mahai kot...3 ketui rm10
Sayuran 8 ikat rm10...bunga kobis 4 ketui  rm10...penuh van la pulak bila sampai tempat ni....lupa habis pasai jln bengkang bengkok tu...pakat dok plan bila nak mai lagi...tak puas nk membeli belah sebab hari sudah nk gelap dan hujan pulak tu...bila dah turun dari Cameron baru la ada yang nak terkencing la...terberak la semua ada...driver dah tension kejar masa....huhuhu

Jumaat, 6 Jun 2014

Raub vs Kuala Kubu

Assalamualaikum...
Rombongan ke Raub Pahang bersama keluarga pada 15hb mac lalu...baru nk entry dlm blog....terukkan cerita dah basi..tapi nk share jgk lah untuk kenangan. Tujuan ke sana kerana menerima jemputan kenduri kahwin anak saudara sebelah en suami...sebenarnya dah lama kami tak berkunjung ke sana kira2 dlm 22 tahun lebih..seingat saya masa pergi dulu tu kami baru saja berkahwin...lama sungguh tak menjejak kaki ke Raub....kalau dah lama macam ni lah jadinya...kami ikut jalan ke Kuala Kubu dan bukit Fraser. Boleh tahan jugak lah jalannya bengkang bengkok...ada yg muntah2 pulak tu...termasuk lah saya...haha. Asyik tanya en suami...'jauh lagi ka kita ni abg..ada lgi ka kona2 ni..adui.

Sepanjang perjalanan terjumpa empangan ni...tapi tak tau nama tempat ini...masa tu kan musim kemarau dan beberapa tempat bekas hutan terbakar.. sedih jgkkan...tengok tu air pun dah kering...

Berehat sebentar dkt Air terjun sungai semangkuk...terjumpa sang monyet yg garang cuba nk mencuri barang kami...hehe takut..saya ambil gambar dia dari dlm kereta.

Sempat bergambar sebelum sang monyet datang menyerang...


Bergambar bersama mertua dan kakak ipar sebelum pergi kerumah kenduri.


Ini dia Pengantin baru...berkahwin dgn orang turki...jauh tu


Sebelum kami berangkat balik sempat bergambar bersama pengantin dan sanak saudara di sana utk kenangan....pasni nk cerita perjalanan balik ke penang....tah apa berlaku pulak...