Nuffnang ads

Rabu, 21 Mei 2014

Bunga Cempaka dan bunga kerak nasi..Ww # 24

Assalamualaikum...




12 ulasan:

  1. suka bunga cempaka,tapi tak boleh tanam dalam kawasan rumah tamankan..pokok dia besar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya..pokok besar kmi yg dkt kmpg x dak masaalah lah nk tanam...tu pun en suami dah tebang beberapa kali dah..

      Padam
  2. bunga kerak nasi ni baru first time tengok..wangi ke bunganya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wangi baunya...seakan kerak nasi..bau sedap...pokok dia jenis menjalar

      Padam
  3. wangi kan kak bunga cempaka nih... tp dana serem ngn bau nyer kalu lintas bwh pokoknyer malam2... heheheh

    bunga kerak nasi tuh dana mcm penah jmpa tp mcm tak penah, wangi gk ke kak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wangi bunga tu...baunya sedap mcm kerak nasik..

      Padam
  4. wah baru ptama kali tngok..
    nampak sanagt x kenal pokok ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya la...org muda mna nk ambil tahu sgt pokok2 hutan mcm ni...org cakap pokok exotik betul dak..

      Padam
  5. Cempaka putih ni sama bau dia dgn melur putih tapi kalau cempaka kuning lain sikit. Kakak suka bau cempaka putih ni. Kalau dlm bilik letak atas swis lampu bau penuh satu bilik terus macam bilik pengantin hahaha....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sarah letak bawah bantal kakzakie...aroma terapi ori

      Padam
  6. Mesti wangi bau bunga2an nie kan kak sarah... kalau banyak ditanam boleh buat pewangi rumah... jimat kos.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wangi dan segar baunya...kt rmh kak sarah ada 3 pokok...

      Padam