Nuffnang ads

Khamis, 19 Mac 2015

Jalan2 Cari Makan Kuala Gula Perak

Assalamualaikum..
Salam sejahtera sahabat sekalian...kalau dh bercerita ni bersambung2 lah...maklum lah dlm inbox banyak tak siarkan...tapi semua cerita lama. Takpa kan untuk kenangan di masa lalu...tu pun banyak dh hilang sebab hp meragam...2hb Jan 2015 saja bawa anak2 ke Kuala Gula..hasrat di hati nk makan ketam lembut...tpi ketam habis. Mereka cakap kalau nak makan kena oder dulu..Ermm jadi makan yg biasa2 sja ala thai gitu...kempunan la jawabnya.
Sapa yang nak mai sini nak makan ketam lembut call no tu dulu...tempatnya Kuala Gula, Kuala Kurau, Perak


Restoran atas air...seram jugak lah, bila boat lalu bergoyang2.
Di sini ada chelet jugak...sesuai untuk orang yg suka memancing...lain kali lah plan nk tidur sini.

16 ulasan:

  1. seronoknya dapat makan kat situ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. seronok jugak la...boleh cuba datang situ..

      Padam
  2. Bagus tu ada chalet .. boleh plan aktiviti memancing tu sarah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak tunggu anak bujang balik..nak pergi sama2. dia suka sgt memancing.

      Padam
  3. cantik tempat makan nyer... ingatkan ada tunjuk menu2 pilihan hehehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kami oder makan kat situ biasa2 saja...ala2 Thai...ketam lembut x dpt makan...frust jgk jauh2 pergi.

      Padam
  4. tak pernah lagi makan ketam lembut..

    Kuala Kurau kpg mak saya tapi lama sungguh tak ke sana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak Sarah pun x pernah makan lgi...dok dengar cerita dr kawan2 ja...Kuala Kurau skrg banyak perubahan dah...kampung Air dah tak ada...semua dah timbun tanah.

      Padam
  5. Salam...

    Terima kasih sudi singgah ke Teratak Bunda....Bunda ni asal dari Taiping...tapi tak pernah lagi sampai kesini...

    BalasPadam
  6. Terima kasih kembali Bunda kerana sudi berkunjung ke blog yg serba kekurangan ni....saya dh lama x update blog..ni baru sehari dua mula update kembali...Taiping x jauh dah tu ke Kuala kurau...saya ni pun pertama kali ke Kuala Gula.

    BalasPadam
  7. Menarik tempatnya. Tak dpt makan ketam lembut tapi yg lainnya pun menarik juga. Lain kali kalau dpt tidur di cheletnya mesti ketam lembut tu sempat ditempah dulu sebelum kehabisan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inshaallah...tggu anak bujang balik nak pergi sama2..

      Padam
  8. Kak, Kuala Kurau ni dekat Taiping kan??

    BalasPadam
    Balasan
    1. dkt parit buntar...kalau dgn taiping tu 1/2 jam kot

      Padam
  9. kak pernah ke sini tahun lepas...merasa juga mkn ketam lembut...tempat ni bnyak burung2 hijrah yg cntik berterbangn sekitarnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rezeki tu...saya pergi pun tak di rancang...pastu x tau mana2. rupa2nya kena oder dulu...klu tidak habis di tempah org.

      Padam