Khamis, 3 Ogos 2017

Salam Rindu Sahabat Mayaku..sayang sayang i am me

Assalamualaikum..
Selamat bertemu kembali setelah sekian lama menyepikn diri..hehehe mcm orang bawa diri ja ni..buat teruk pulak cikjah ni. Lupa lah lama tak update blog..smpaikan tak kenai tuan dia dah. Tak dak apa yang menarik yg nak di kongsikan di sini..Nak bagitau skrg cikjah dah jdi ibu mertua hah nmpk mcm garang dak..dah dpt satu pangkat, sikit hari lagi naik lagi satu pangkat..nnt lah cikjah perkenalkan menantu dan anak2 cikjah yg dah kian membesar...first upload gmbr bunga labu manis yg di tanam sekitar rumah...#kebunpaknon (mytokdarling) hehehe...cikjah tumpang sekaki..cerita sedih yg sebenarnya..kalau mengikut dlm gamabr di bawah putik2 labu manis nampak subur sihat..tapi malang sekali ia gugur sebelum membesar..huhuhu..yg cikjah nampak cuma 2 biji sahaja yg lekat..harap2 ada lgi rezeki kami...





Buah asam gelugor...dari dusun ada pun sepokok ja cikjah potong dan jemur buat asam keping mau tahan setahun ni..hhehe. Nak beli pun mahal juga. Baru2 cikjah beli asam keping di pasar sepiring rm5..ada kot sejemput. Sakit jgk la..dah nk buat laska terpaksa beli jgk..kesian
Apa2 barang skrg ni semua mahal...Musim durian kali ni tak menjadi sgt takat boleh makan ja..malas nk upload buah durian...buah kurang x boleh nak promosi lebih2 nnt pakat tanya pulak. Cikjah ni banyak nk cerita tapi mata ni nak terkatup pulak...lain kali kita sembang2 lagi.

4 ulasan:

  1. amboi3 akak.. mentang2 kt ig dia aktif blog nk di lupakan yek...

    takmo gitu tau...
    meh tayang menantu kt sini, jgn smapai dh dpt cucu baru nk tayang kt sini
    bsr buah nenas sarawak tu sampai dh jth ketanah buahnya...
    lbtnya buah asam gelugur akak tu, blh la pos kt dana skit... msti sedap fresh lg

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tq Dana sygku...sudi komen dkt sni, hehehe. terharu sgt maklum lah blog dh usang. InshaAllah kak sarah akan cuba aktifkan semula..

      Padam
  2. Assalam..lamanyaa tak dgr khabar berita..Alhamdulillah, tahniah, dah bermenantu..tk lama lg menimang cucu..

    byknya buah asam gelugor..buat sendiri lg pueh hati, kebersihan terjaga..

    BalasPadam
  3. Tq nohas...hujung tahun ni inshaAllah dh naik pangkat..tokma

    BalasPadam