Nuffnang ads

Jumaat, 28 Jun 2013

Nenas Mak Bonda

Assalamualaikum..
Sempena hari jumaat saya nak kongsi bersama kawan2 mai tengok buah nenas yg mak bonda tanam tepi rumah...beratnya 4.9kg. Mak bonda tanam pun sepokok saja...kalau tanam bayak tak larat nk makan..rasanya manis dan berjus lagi...3 tahun lepas ada juga berbuah besar macam ni....,sebiji jugak.
Saya bahagi 3...untuk mak dan kakak ipar yg tinggal belakang rumah....

 Tengok tu...anak manja saya pegang macam baby...kesian dia katanya berat..tpi nak jadi model punya pasai sanggup....berat pun takpa..




Keistimewaan tinggal di kampung macam tu la...boleh bercucuk tanam....tapi saya tak tanam pun. En suami dan mak bonda yang rajin bercucuk tanam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan