Nuffnang ads

Rabu, 18 September 2013

Balik Kampung - Kangar Perlis # 2

Assalamualaikum...
Ok cerita balik kampung tak habis lagi....selain ziarah bapa dan mak ada tugas penting yang harus di laksanakan...ambil barang yg di tinggalkan. Bapa dan Mak berpindah ke rumah baru, jdi rumah baru tu tak brapa besar sangat terpaksalah sebahagian daripadanya di tinggalkan. En suami dan adik beradiknya kena lah uruskan barang2 yang masih boleh di gunakan lagi, yg membawa nostalgia kepada mereka...sebab semua tu peninggalan arwah emak mereka...bawa balik Penang nk habaq kat hangpa ...Perlis ke Penang jauh jugak tu...
  
Kabinet ni dah buruk sapa pun tak mau....kesian, bagi dkt cikpah (tong sampah)
Ada lagi ni cikpah nk jugak
Bapa mertua saya tu...sedang berehat sambil dok tengok anak menantu angkat barang....Ha budak kecik ni anak saudara yg paling kuat kacau orang buat kerja....
Nostalgia yang mengusik jiwa...nama sesaorang tertera kat situ...huhuhu
Buat muka sedih pulak budak kecik ni..sekeh baru tau...Angah melawak ja tu
Baru nak senyum sikit
Bilik yang pernah saya diami...dah kosong pun, tinggal kenangan...huhuhu

Gambar lukisan kat dinding tu kakak ipar yang punya...hadiah perkahwinannya.
 Di belakang rumah, tempat kami berkumpul bila nak buat bakar2 dan masak2.

Si kecik tu pun sibuk jugak...dok fikiq apa tu, gamaknya dlm hati..la nak nk tutup pun tak reti ka, bukannya payah pun....pandai2 la angah buat andaian. Selamat tinggal kenangan. 

2 ulasan:

  1. Selamat berpindah kerumah baru buat ibu bapa sarah... bila tinggal rumah lama kita diami memang sedihkan Sarah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sedih sangat...anak2 pun tak berapa gembira, Tetapi semua kena terima jugak la...huhuhu

      Padam