Selasa, 26 November 2013

Nasi kerabu kelantan ( pasar malam isnin)

Assalamualaikum....
Petang kemarin balik dari kerja ajak En Suami singgah pasar malam dgn alasan nk beli sayur...ini kes malas masak ni...hehehe. Sambil jalan berpegangan tangan (tipu ja) ternampak satu gerai nasi kerabu kelantan...sambil berpandangan En suami kata ok kot yang ni..saya ok saja..dlm hati fuh lega tak payah masak aku malam ni...tengok sebelah kanan pula ayam percik pula dgn sosnya yg meleleh...

 Nasi Kerabu yg biasa2 saja Rm3.50
 Ayam percik Rm8.0
 Petai 1 ikat Rm3.0
 Kopi O bancuh sendiri
Ok selamat menjamu selera...

12 ulasan:

  1. Fuhh.. happening dinner kak sarah.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. beli dkt pasar malam ja...ok jgak la

      Padam
  2. kalau rajin dimasak sndri nasi kerabu kelantan ni mmg sedap tp nasinya yg biasa jer...nasi kerabu ungu ni kak xbrapa minat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pun tak berapa minat yg ada warna tu...pernah jugk buat sendiri masa bulan puasa..

      Padam
  3. Sungguh mnyelerakn tu...siap dgn kopi o yg x tahan tu...sy ni..antu kopi...hehehe....

    BalasPadam
    Balasan
    1. dulu suka sgt teh tarik... skrg kopi pulak..

      Padam
  4. Senang kan Sarah... kakak kalau hari Rabu macam itulah. Tengok, pilih, bayar, bawa balik dah tinggal makan. Sedap sebab boleh pilih mana yg kita suka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dkt sini pasar malam ada 5 hari..isnin,rabu,khamis,jumaat dan sabtu...boleh pensan kalau hari2 beli kat pasar malam...saya pilih hari malas nk masak ja..

      Padam
  5. perkh sedap nengok ns kerabu tuh... ayam percik tuh seketul rm8 ke rm2 seketui? sesekali nyoping kt psr mlm mmg syok

    BalasPadam
    Balasan
    1. ayam percik tu semua sekali rm8...ada yg rm1.5~rm2.5 ikut saiz..

      Padam
  6. petai rebus pun ada..terangkat..kalau ada solok lada, lagi best...apa2pun yg best..takyah masak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. petai tu pada mulanya nk masak sambal tumis...senang cerita rebus sudah...

      Padam