Nuffnang ads

Khamis, 12 Disember 2013

Muzium Kota Kuala Kedah

Assalamualaikum...
Cerita semalam belum habis lagi....kami sampai di jeti Kuala Kedah pk 10.15 pagi. Nak ambil tiket pk 10.45 dah habis di jual, terpaksa lah ambil tiket pk 12.00..tu pun no 207....masa panjang lagi jadi kami ronda2 dkt sekitar pekan Kuala Kedah...Ternampak signbord Muzium Kota Kuala Kedah. En suami pun pusing kereta ikut arahan petunjuk jalan...Sampai la kami kat tempat ni..






Sebenarnya saya tak masuk pun kat dalam muzium tu...snap gambar sekitarnya saja..tempatnya sunyi tapi di jaga rapi...pengunjung tak ramai tak tau masuk kena bayar atau tidak...teruk betui makcik ni..hehehe sebenarnya takut leka kat situ terlepas feri pulak...baru la kalut.

14 ulasan:

  1. Oh... tak masuk patutlah gambar dlm tak ada hihi..
    Tapi nampak bersih dan cantiklah kawasannya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakzakie..pergi pun kebetulan saja, cuma menghabiskan masa menunggu..

      Padam
  2. kuala kedah ada muziumnya yer...kak ni org kedah pun xpernah sampai, kuala kedah mmg selalu pi...ketinggalan keretapi betul...

    BalasPadam
    Balasan
    1. balik kedah nanti mesti kena pergi...baru la org tak berkunun..hehehe

      Padam
  3. Saya tak pernah sampai lagi kat situ..selalu gi Langkawi ikut Kuala Perlis :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikut feri Kuala Perlis lebih baik sikit, masa atas feri cuma 1 jam lebih kurang..tpi sini 1.30 jam bru sampai langkawi...akak malas nak hantar ke Kuala Perlis..

      Padam
  4. Ada hikmahnya juga dpt tiket lambat tu kak...smpi juga ke muzium ni kan...klau x...msti x pgi kan...hehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu syifa...cuba ada shopping mall tak sampai kat situ...teruk betui la kita ni...heehe

      Padam
  5. bagus jg ada muzium ni kan..dapat tahu cerita2 sejarah..tapi saya tak suka gi muzium..hehe..kena baca2 tu yg malas sikit..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Muzium ni memang bagus ada...cuma kita tak rajin nk pergi. selalunya pelajar saja yg melawatnya....rombongan sekolah.

      Padam
  6. Sya x pnh msuk muzium kak sarah..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak sarah pun malas nk masuk..sebab tak ambik exam...heheh

      Padam
  7. Saya tak pernah sampai lagi ke muzium tu...
    Kalau bawak anak2 ke sini pun ok jugak kan...

    BalasPadam
  8. betul tu...boleh jgk mereka tahu sejarah dulu2..

    BalasPadam