Nuffnang ads

Isnin, 23 Disember 2013

Pasembur Cik Jah

Assalamualaikum...
Sabtu lepas pagi2 dah keluar bersama Encik Suami...kami berdua sarapan kat luar, pekena roti canai dan kopi tarik pastu bungkus 8 biji roti canai utk anak2 kat rumah. Nak habaq ni...roti kat kedai tu masih 80sen sebiji, Alhamdulillah masih ada kedai yg jual murah, kopi tarik rm1.20...roti 12biji + kopi tarik 2 gelas semua rm12.00....pastu pergi econsave ternampak sengkuang, timun dan tauhu..teringat pasembur...
Pasembur saya simpel saja...ada timun, sengkuang, taugeh, cucur udang, tauhu keras dan daging salai...

Tudia..bila dah di gaul dgn kuah kacang...boleh lah untuk lepaskan kempunan nak makan pasembur..terlupa pula telur rebus tak masuk...ini kes nak jimat kos la tu..

14 ulasan:

  1. Sedapnyaaaaa pasembur... lama akak tak makan pasembur penang ni Sarah... bak mai cheq sepinggan nooooo :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak makan pasembur penang kena mai rumah...kalau dkt padang kota nnt kena sembelih...mahai

      Padam
  2. special ni..ada daging salai lagi..suka telur rebus...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bolehlah untuk keluarga makan...tak sesedap padang kota...tapi mahai tu yang tak tahan..

      Padam
  3. sedapnyeeeeeeeeeee....... nyum nyum nyum

    BalasPadam
  4. sedapnya...resepi kuah kacang pasembor tu camana yer..

    BalasPadam
  5. telan air liur aje la dgn pasembur tu… mmg peberet saya kalau ke Penang…

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh la...lepas utk keluarga makan..resipi org tua2.

      Padam
  6. nampak dh sodap dh... kalu kuah kacangnyer ngam komfirm boleh mkn tambah2

    BalasPadam
  7. Akak buat pasembur nie??? errmmm.. yummy..!
    First time tengok pasembur ada daging salai... ada ekk?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selalunya org letak paru grg...tpi kak sarah x suka paru..tu yg letak daging.

      Padam