Ahad, 14 Julai 2013

Kanji (bubur lambuk)

Assalamualaikum...
Kali ni saya nak share gmbr bubur lambuk..kalau dkt kampung saya di panggil kanji..di bulan puasa ni sajian paling famus bubur lambuk la..kat mana tempat seluruh Malaysia mesti ada. Cuma cara memasaknya berbeza...Kanji di masak dkt surau kampung kami sejak dulu kala lgi. Masa saya kecik2 dulu bila petang mesti nk pi ambik dkt surau, selalunya bawa kuih utk org surau berbuka dan  tukar dgn kanji...syokkan.
Sekarang ni anak bongsu saya pula akan pi surau ambil kanji, tengok la setahun dua lgi dah tau malu mesti dia pun x mau ambil kanji ...skrg kecik lgi tak tau malu, dia redah ja...kita pun dulu macam tu..hehehe


Tiada ulasan:

Catat Ulasan