Ahad, 21 Julai 2013

YB melawat kawasan (keliling rumah saja..hehe)

Assalamualaikum...
Pagi Ahad yg nyaman....sambil pusing2 keliling rumah tngok pokok2 menghijau. Sempat saya snap pokok mahkota dewa yg mak tanam berbuah lebat, tak kira pun berapa biji...Alhamdulilah, ini kali yg ke3 dia berbuah..mula dia belajar berbuah 4-5 biji saja..kali ini menkagumkan... 


 





 Ni dia pokok buluh madu....ni En Suami yg tanam.

Biasa tengok pokok ni...ini lah pokok Markisa, baru nak naik..dia tumbuh sendiri, sebab dulu pokok markisa ada kat situ. mati lama dah.

Yang ni pokok Mulbery...lepas cantas batang dia...tumbuh pucuk bersama buah sekali...kita tggu dia masak..ok




Biasa tengok ka pokok ni...jarang jumpa kan...depan rumah saya ada tanam  pokok ni..Mak kata namanya pokok bunga mexico...tak tau betoi ka nama tu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan